29/09/2020

Utrinki: Macesnovec


Danes (torek, 29.septembra) na Macesnovec in nazaj. Če ne bi bilo spodaj še vse zeleno, bi zgoraj verjel, da je prava zima. Sneg se začne na koncu melišča (na višini okrog 1550m), malo pred ramo z nazivom Stan. Sprva - ravno v najbolj strmih delih poti - ga je malo, na drugi strani grape pa začne segati že do roba čevlja. Proti vrhu se mi je med ruševjem nekajkrat udrlo čez kolena, dejansko pa snega ni nikjer več kot 20 centimetrov.

Steza seveda ni bila uhojena, v strmem delu med Stanom in grapo z malo snega silno spolzka. Višje so stopinje že držale, sem pa med ruševjem dva ali trikrat zgrešil pot za nekaj metrov in sem se moral vrniti.

Na vrhu razgledi božanski! Nad 2000 metrov snežena zima, spodaj v dolini pa prešerno sonce in zelene trave. Juhej!

Pri sestopu je zlasti v spodnjem delu strmega gozda šlo malo počasneje. Cepina nisem rabil, derez nisem imel (pa bi mi, recimo vsaj za moralo, v strmem gozdu lahko koristile, če bi bile v nahrbtniku), gamaše sem pa pozabil doma in bi jih rabil. Precej sta pomagala kaveljčka na robu hlačnic, ki sem ju zataknil za vezalke, tako da so bile hlače stisnjene ob čevelj. S tem sem kar uspešno preprečil, da mi sneg ni lezel v čevlje. Tri sezonski Scarpa čevlji so bili zaradi južnega snega sicer premočeni skoz in skoz.

Pa še zanimivost: ob vsem poznanem izviru Pri studencu je na kamnu napis "Drži čistočo". Vestni uredniki tuje aplikacije za navigacijo, ki jo uporabljam, so zato na karti izvir poimenovali kar "Drži čistočo" 😄

 
Bil je lep dan, pravzaprav popoldan.

 Visoka Vrbanova špica.

Vrbanove špice.
 
Sneg malo pod sedelcem med Macesnovcem in Dimniki.
 
Zima.
 
Škrlatica z oprodami.
 
Viševnik, dvoglavi Mali Draši vrh, Veliki Draški vrh in Tosc.
 
Čarobni vrh Macesnovca.
 
Kepa nad Dovjem in Mojstrano.
 
V dolini pa sonce.
 
Panorama proti severu.
 
Dovški križ, Škrnatarica, Kukova špica.
 
Cmir, Nad Kuhinjo špica, Požgana in Rušnata Mlinarica.
 
Oblači in večeri se, dol bo treba.
 
Lepo je.
 
Sneg se začne (in konča pri sestopu) nad melišči.
 
Napis na kamnu ob studencu... 
 
... se je preselil na karto, haha.
 
Sled.
 

 


No comments:

Post a Comment