15/01/2020

Utrinki: Sleme (Ablanca) in Mali Draški vrh

Avto sem parkiral kakšnih 100 m naprej od "parkirišča za 20 avtomobilov". Prečna pot je nekaj manj zaledenena kot pred štirimi dnevi. Pri odcepu pod ravnico "Na jezercu" sem zavil levo proti Konjščici in na prvem ovinku prečil vodoravno čez ruševje kakšnih 70m do grape. Po grapi navzgor je šlo brez problema, stopinje več predhodnikov so bile še dokaj ohranjene. Spodnji skok je skoraj kopen, tistega pod vrhom se da po snežnem jeziku obiti po levi strani. Izstopil sem čisto na vrhu Ablance.

Z vrha sem po krepko shojeni strmini sestopil na Studorski preval, od tam sem nadaljeval na Srenjski preval in na Mali Draški vrh. Vrnil sem se po isti poti Na jezerca in do avta.

Razmere so bile zelo različne. Napoved za ničto izotermo je bila okrog 3000m, a je bilo na Pokljuki zjutraj -8 stopinj. V spodnjem delu grape je bil sneg pomrznjen, malo višje ojužen, v sredini je bilo celo nekaj metrov suhega in nesprijetega, zgoraj pa trd, cepina in dereze so dobro prijemali. Popolno skladne z napovedjo so bile razmere na Malem Draškem vrhu - kakih 10 cm južnega snega na trdi, ledeni podlagi. Vse skupaj pa debelo manj kot pol metra, z zoprnimi nevarnimi krajnimi počmi ob toplejših skalah. Skratka, uporabiti je bilo treba vse možne variante, ki jih nudijo cepini: oklo, ratišče ali pa včasih kar nekaj.

Pa še to: srečal sem samo štiri pohodnike, vse ženskega spola. Dve dekleti sta šli na Veliki Draški vrh, prijazna gospa je šla na Ablanco, na strmini Malega Draškega vrha pa sva se v strmini srečala še z eno damo. Čeprav me tak razvoj odnosa nasprotnega spola do gora iskreno veseli, pa me, ker takšnega neravnotežja nisem zaznal prvič, vseeno malce gloda (morda retorično) vprašanje: kaj za vraga pa se dogaja s fanti? 😏

Vstop v grapo je kakih 70 metrov levo od zadnjega ovinka, preden se poti srečata.

Vzpon po mešanem terenu.

Skok v zgornjem delu obidemo po levi.

Pogled z vrha na Mali Draški vrh in Viševnik.

Tosc, Triglav, Veliki Draški vrh in Rjavina.

Kotlinica nad Kačjim robom s Srenjskega prevala.

Viševnik z Malega Draškega vrha ne izgleda tako travnat kot z juga.

Pogled z vrha proti zahodu.

Snegometer na Srenjskem prevalu kaže 115cm. Na strmini ga je bistveno manj.

Ablanca s Srenjskega prevala. Lepo se vidi izstop prav na vrh.

Srenjski preval - dežela stolpičev.

Pogled na Gamsova grapo s Plesišča (slika pred nekaj dnevi).

No comments:

Post a Comment