28/04/2020

Utrinki: Javor


28.4.2020    Včeraj (za praznik 27. aprila) iz južne strani na Javor, nato dol v Besnico in po drugi poti nazaj. Avto sem pustil kakšen kilometer in pol naprej od Dolenčevega mlina. Na desni strani je majhno parkirišče za tri ali štiri avtomobile, na levi se v breg odcepita dva kolovoza. Začel sem po desnem, uhojenem a ne zvoženem, ki me je čez Prstaje in Roje pripeljal do ceste. Nadaljeval sem mimo cerkve in skozi vas in malo po gozdu do Javorskega vrha in nato mimo dveh hiš (Zavrharji) navzdol po precej opuščenih kolovozih v Besnico.

Po cesti sem šel kakšen kilometer in pol proti zahodu in nato po kolovozu nazaj navzgor proti Lanišču na grebenu in po drugi strani spet po kolovozu in nato po potki po grebenu in med borovnicami navzdol. K avtu sem se vrnil levem od obeh kolovozov.

V krajih, ki so bolj naseljeni kot sredogorje in visokogorje se pogosto dogodi, da pot ali kolovoz vodita med hišo in gospodarskim poslopjem. Z hojo po takšnih prehodih lahko pohodnik moti mir in posest lastnika, pa četudi gre takšna pot tam čez že sto let ali več. Sam se sicer poskušam takim situacijam izogniti, a ravno včeraj sem pri Zavrharjih naletel na nekaj podobnega. Gospodar je bil sicer zelo prijazen. Povedal je, da so nižje doli, na območju vrisane poti postavljeni električni pastirji za odganjanje divjadi. Zato mi je svetoval, naj uberem manj uhojen kolovoz nekaj deset metrov stran in mi razložil, katere smeri naj se držim. Lepo sva se poslovila. A se je ob Besnici problem spet ponovil. Na mestu, kjer je vrisana pot nazaj na greben, ni mostu čez potok. Prvi most je nekaj sto metrov naprej, a je dostop do njega zopet tik ob dvorišču hiše. Vprašal bi, pa ni bilo videti nikogar. Zato sem pač šel čez.

Prijeten izlet, tri ure in četrt, kakih 560 višinskih metrov in 12,5 km. A mi zaradi nenačrtovane in nenamerne hoje v bližini domov ljudi, ki tam v miru živijo, pušča grenak priokus. Prekleti virus!


7603 na kmetiji nad Javorjem.

Javor je v svojem spodnjem delu redko poseljena vas.

Iz Besnice sem prišel nazaj na greben pri Lanišču. Sonce je že skoraj zahajalo.

Pogled proti Vnajnarjem, desno oddaljene Janče.

Sled.


No comments:

Post a Comment