31/12/2019

Utrinki: Vajnež

Včeraj (torek, 31.12.2019) iz Urbasa. Cesta je lepo prevozna, pot skozi gozd je na enem mestu malo improvizirana zaradi podrtega drevja, sicer ni problematična. Po kakšne pol ure hoje se prične sneg, ki ga je pri Betonski bajti na Belščici za dobrih 10 cm, a je deloma spihan, deloma nanešen.

Zdelo se mi je, da na grebenu piha močan veter, zato sem proti Vajnežu prečil precej nižje, nekako po robu ruševja. Trdi odseki (dereze) so se izmenjavali z globljimi zameti do podkolen. Na vrhu je skoraj popolnoma prenehalo pihati, razgledi so bili čudoviti. Nekaj ljudi sem opazil na Stolu.

Vrnil sem se po grebenu čez nekaj kot in naprej čez Mali vrh, ter se pri Kamnitniku spustil naravnost navzdol na Hrašensko planino, od tam pa naprej na planino Stamare in nazaj do izhodišča.

Resen sneg se prične nad Betonsko bajto. Če bi v teh razmerah vzpon ponovil, bi iz bajte šel po trdem snegu naravnost navzgor na sedlo vzhodno od Malega vrha in potem po grebenu do Vajneža. Prihranil bi si slabo uro gaženja. Na grebenu so sicer bile sledi. Tako kot predhodnikoma enkrat ali dvakrat se je tudi meni enkrat udrlo čez koleno, ko sem stopil na notranji rob opasti samo nekaj cm stran od kamnitega grebena.

Pri Urbasu se takole prične...

Bivak na Belščici (Betonska bajta).

Ovčarska koča na Belski planini (Ovčar Marko), v ozadju Kepa.

Vajnež in oba Stola.

Kozjak - Ovčji vrh.

Stol z Janeževim žlebom na levi in Široko rižo na desni.

Vrh Vajneža.

Nad Karavankami je lepo tudi leteti.

Pogled nazaj s konca grebena v bližini Kamnitnika.

Triglav kot na dlani. Lepo se vidita Kot in dolinica Za Cmirom ter seveda Rjavina, Luknja peč, Dimniki vmes Vrbanove špice, zadaj Cmir in še desno Stenar.

Pogled z grebena proti zahodu.

Blejsko jezero in jezero HE Moste.

Snežne razmere v bližini Kamnitnika.

Sonce, sonce...

Hrašenska planina.

Planina Stamare, v zgornji koči so imeli lovci sestanek.

Sled (Google Earth). Modro je označena za te razmere po mojem mnenju ustreznejša smer vzpona.

No comments:

Post a Comment