30/05/2020

Utrinki: Razor in tri lovske poti

Včeraj, sobota, 30. maja. Iz Laza gori doli po Konjskih policah in po direktni na Kredo, nazaj čez Slatno in Razor.

Okrog pol osmih zjutraj sem se na Lazu zapletel v prijeten pomenek z možakarjema, ki sta nekaj brkljala okrog enega izmed stanov. Nameravano pot, ki iz Razorja poteka visoko po pobočjih Krede do planine Dedno polje sta mi odsvetovala, saj je zadnjem delu močno zaraščena in težko prehodna. Za dostop sta mi priporočila direktno lovsko pot, dobrovoljno pa navrgla še kup prijaznih nasvetov glede okoliških poti in prehodov.

Da bi dan popestril, sem sledil njunemu nasvetu in se čez sijajen prehod na vzhodni strani Konjskih polic povzpel do brezna ob vstopu v Globoko konto. Prehod v zgornjem delu poteka po izrazitem žlebu naravnost navzgor. Od brezna sem se vrnil malo navzdol, nato pa nadaljeval proti ostenju Debelega vrha, kjer sem zadnjič opazil drobno stezičko. Zanjo sem menil, da vodi do poševne police, ki se iz dna Razorja izpod Krede vleče čez cel sistem Konjskih polic. Pa se je stezička kaj hitro končala v težko prehodni grapi. Vrnil sem se na spodnji del žleba na drugi strani grape, kjer se dolga polica očitno konča. Zato sem po njej odkorakal kakšen slab kilometer v drugo smer - proti zahodu. Zaradi brezupno obraščenega ruševja sem odnehal le kakih 50 metrov od rešilne čistine pred potko v dnu Razorja. Skozi kratek kaminček (I do II) sem se nekako izmuznil na višje ležečo široko gredino. Do potke v Razorju sem imel le nekaj malega lahkega sveta, a sem si vzel čas in tudi s te strani natančno pregledal možne prehode skozi ruševje. Nisem jih našel. Bil sem kar malo poparjen. Med 1650m in 1780m sem skozi ruševje prišel na polico že na treh mestih, a se je bilo povsod potrebno precej orientirati in malo poplezati. Če bi imenitna, skoraj kilometer dolga polica imela še tistih nekaj metrov začetnega dostopa, bi bil to lep prehod tudi za poleti. Tako pa je izgleda primeren le za zime, ko je ruševje prekrito s snegom. Škoda!

Sledil sem še enemu jutranjemu nasvetu in se po markirani poti odpravil na Dedno polje. Tam sem ujel komaj opazno lovsko stezičko, ki vodi naravnost na Kredo. Pelje skozi zanimiv svet in se lepo izogne skalnim stopnjam in ruševju. Z orientacijo nisem imel težav, le kakih 100 višinskih metrov pod vrhom sem zavil po nekoliko preveč levi čistini in zato prišel na vrh malo bolj zahodno.

Sestopil sem čez Slatno. S sedla med njo in Prvim Voglom v Razor sem nadaljeval v smeri lovske poti, ki nižje doli po Razorju vodi v Laz. Pobočje pod sedlom je zelo strmo in prekrito s snegom. V zgornjem delu je bil sneg odtaljen samo po površini, spodaj pa trd, dereze so prijemale le s sprednjimi zobni. Strmina se nižje cele nekoliko poveča, dno in morebitni problemi pri izteku se z vrha zato ne vidijo. Cepin in dereze so obvezne. Sneg se je končal na nadmorski višini približno 1700m. Torej tam, kjer sem nekaj ur prej izstopil iz Konjskih polic.

Na Lazu je prijetno dišalo po ognju iz lesa, nabranega v gorah. Spet sem srečal jutranja sogovornika. Ponoven klepet z njima je postavil piko na i celodnevnemu potepanju.

Slikovit prehod čez Konjske police.

Konjske police.

Planina V Lazu iz Konjskih polic.

Na tem mestu je potrebno roki malo položiti na kamen, sta povedala možaka na Lazu.

Kreda na nasprotni strani. Lovska pot poteka po melišču pod stenami, a je na koncu zaraščena.  Potka spodaj ne vodi nikamor.

Brezno na vstopu v Globoko konto.

Spodnji del Globoke konte.

Prijazna možica v žlebu, ki vodi v Globoko konto.

Dolga in udobna polica vodi čez večji del Konjskih polic, a na začetku nima vstopa.

Žre in za sabo pušča nesnago :).

Na višje ležečo gredino sem prišel na njenem koncu. Prejšnjič sem nadaljeval po stenici do macesna in naprej skozi ruševje.

Direktna pot na Kredo v zgornjem delu.




Tudi na poti na Kredo je treba roke malo položiti na skalo.

Konjske police in Debeli vrh s Krede.

Pogled proti Srednjemu Voglu razkriva lepa turnosmučarska območja za pomladne mesece.

Sestop s sedla med Slatno in Prvim Voglom je strm in v celoti zasnežen.

Zimska oprema je obvezna.

Prehod med Slatno in Previm Voglom se imenuje Hladilnik.

Zvečer je na Lazu dišalo po ognju iz pravega lesa.

Sled.

No comments:

Post a Comment