18/04/2018

Utrinki: Kredarica - po dolini Za Cmirom

Včeraj, s smučmi po dolinici Za Cmirom. Sneg se začne na koncu gozda, kakšni 200 višinskih metrov nad parkiriščem v Turkovem rovtu. Ruševje je skoraj v celoti prekrito z močno predelano plazovino, ki je pod ostenji Mlinaric in Vrbanovih špic pomrznjena, pod Cmirom pa ob sončni pripeki popolnoma odjužena. Do izravnave na začetku dolinice Za Cmirom sem se držal bolj desno, nato pa sem s srenači prečil po osenčenih in trdih levih pobočjih. Skok pod Begunjskim vrhom je v celoti zasnežen, tako da sem čezenj lahko povzpel direktno navzgor in se južno od Begunjskega vrha priključil poti Staničev dom - Cmir. Prečnici pod Begunjskim vrhom sem se tako v celoti izognil.

Od Staničevega doma sem se prav tako držal osenčenih pobočij Rži in vrha Kredarice, srenačev tukaj nisem potreboval.

Nazaj sem smučal po isti poti. Večino poti je sneg ojužen, a se je dalo izbirati: pod senčnimi stenami je manj mehak, na osončenih pobočjih pod Cmirom pa komaj vozen. Pripeljal sem se prav do gozda, zadnjih nekaj sto metrov so na plazovini že vidni posamezni kamni. Zdi se mi, da je Bistrica čez dan nekoliko narasla, kljub pazljivosti sem pri prečenju v smučarski čevelj zajel vodo. Pa nič hudega.

Na Kredarici pa tako, kot je in mora biti. Prijazno! Nekaj pohodnikov je menda poskušalo na Triglav, a so zaradi pozne ure in posledično hude odjuge v drugi prečnici obrnili. Zanimivo je, da je v Krmi bistveno več snega, kot v Vratih. Pri Lesi na višini dobrih 900m ga je še okrog 40 cm, medtem ko se v Vratih resen sneg začne šele pri slabih 1200m nad morjem.

Vzpon po predelani plazovini.

Zadnja strmina tik pred izravnavo  - prehodom v dolinico Za Cmirom.

Za Cmirom: šel sem levo od velike skale naprej na manjšo ramo in potem v cik-cakih naravnost navzgor.

Pogled na Triglav izpred Staničevega doma.

Igra sonca in plazov.

Okraski iz številnih plazov in plazičev.

Kavica na klopci pred Kredarico.

xxxxŠkrlatica izpod Begunjskega vrha.
Škrlatica izpod Begunjskega vrha.

Cmir, delno splazeno južno pobočje.

Na povratku sem smučal pod ostenji Vrbanovih špic. Snega kolikor hočeš.

Podpis med balvani.

Okrog 1500m smučarskega spusta s Kredarice.

Zadnjih dvesto ali tristo metrov so sem ter tja že vidne skale.

Do zadnje krpice snega in še malo naprej.

V smučarskih čevljih čez vodo hop-hop s kamna na kamen, enkrat tudi malo čof. Pa kdo bi se zato vznemirjal.

No comments:

Post a Comment